گروه حوادث: اعضای باند وحشت 8مرد جوان بودند که با حمله‌های خونین به طعمه‌هایشان، موجی از ترس و وحشت در شهر کرمان به‌وجود آورده بودند.

متهمان

متهمان که همگی از وضعیت مالی خوبی برخوردارند، با چاقو به طعمه‌هایشان حمله می‌کردند و بعد از مجروح‌کردن آنها، دست به سرقت یا آزار و اذیت می‌زدند.نخستین شکایت از اعضای این باند، 15فروردین امسال مطرح شد. شاکی مرد میانسالی بود که دزدان خشن برای سرقت خودروی پژوی او، به وی حمله کرده و بعد از مجروح کردن او با ضربات چاقو خودرواش را دزدیده بودند.

با شکایت این مرد در اداره آگاهی کرمان، تیمی از مأموران برای شناسایی و دستگیری دزدان وارد عمل شدند اما چند روز بعد خبر رسید که دزدان خشن با استفاده از خودروی مسروقه اقدام به ربودن دختر جوانی کرده و بعد از بردن او به بیابان‌های اطراف شهر، وی را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

دختر جوان که پس از این ماجرا به بیمارستان انتقال یافته بود در جریان تحقیقات به مأموران گفت: اوایل شب از یکی از خیابان‌ها می‌گذشتم تا به خانه‌مان بروم که ناگهان خودروی پژو مقابلم توقف کرد و 3جوان از آن پیاده شدند. آنها با چاقو و مشت و لگد مرا مجروح کردند و به زور به داخل ماشین انتقال دادند. بعد از آن هم به بیابان‌های اطراف بردند و درحالی‌که مدام کتکم می‌زدند، مورد آزار و اذیت قرار دادند.

با این شکایت، مأموران که خود را در برابر باندی وحشتناک می‌دیدند، تحقیقات گسترده‌ای را برای ردیابی آنها آغاز کردند اما جرائم این باند ادامه یافت و آنها با حمله‌های وحشیانه خود، چندین قربانی گرفتند.

حمله به زن جوان

سرهنگ پوررضا قلی، رئیس پلیس آگاهی استان کرمان در تشریح اقدامات وحشیانه این باند به همشهری گفت: اعضای این باند 8نفرند که 4نفر از آنها اعضای اصلی و 4نفر دیگر اعضای فرعی باند به شمار می‌روند. اعضای فرعی باند در یک تا 3مورد از جرائم این باند حضور داشتند اما اعضای اصلی، در تمامی جرائم شرکت داشتند.وی ادامه داد: اعضای این باند همه سرقت‌هایشان را با خشونت تمام مرتکب می‌شدند.

آنها دست به سرقت موتور می‌زدند و بعد از شناسایی خودروی مورد نظرشان، با آن تصادف ساختگی ایجاد می‌کردند. وقتی صاحب ماشین پیاده می‌شد تا خسارت را بررسی کند، با چاقو به جان او می‌افتادند و خودرواش را به سرقت می‌بردند. سپس با خودروی مسروقه به سراغ زنان و دختران می‌رفتند و بعد از اینکه آنها را به طرز وحشیانه‌ای می‌ربودند، با انتقال به بیابان‌های اطراف شهر مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند.سرهنگ پوررضا قلی افزود: اعضای این باند در یکی از موارد، با شناسایی زن جوانی در پارک، او را زیرنظر گرفتند تا مطمئن شوند که وی تنهاست. وقتی این زن سوار ماشینش شد تا به خانه‌اش برود، آنها با یک زانتیای سرقتی او را تعقیب کردند و در خیابانی خلوت، مقابلش پیچیدند و سد راهش شدند. سپس با چاقو به او حمله کردند و بعد از مجروح‌کردنش، وی را به‌خودروی خود منتقل کردند و به منطقه‌ای در خارج از شهر بردند و در آنجا ساعت‌ها او را گروگان گرفتند و وی را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

مقاومت جانانه دختر 14ساله

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان اظهار داشت: اعضای این باند در یکی از جرائمشان، به دختر 14ساله‌ای که در حال عبور از یکی از خیابان‌ها بود، حمله کردند. آنها قصد ربودن و آزار و اذیت او را داشتند اما دختر نوجوان که ورزشکار بود، در برابر آنها مقاومت کرد. مردان خشن بعد از اینکه وی را به باد کتک گرفتند، قصد داشتند او را به داخل ماشینشان منتقل کنند که دختر نوجوان دست‌ها و پاهایش را به بدنه ماشین ستون کرد تا متهمان نتوانند وی را بدزدند. در همین هنگام مرد مغازه‌داری، متوجه فریادهای دختربچه شد و خوشبختانه با حضور بموقع وی، اعضای باند وحشت، طعمه خود را رها کردند و سوار بر خودروی مسروقه پا به فرار گذاشتند. پس از این ماجرا، دختر نوجوان که مجروح شده بود به بیمارستان انتقال یافت و تحت درمان قرار گرفت.

حمله به دانشگاه

مردان جنایتکار در پرونده‌شان انواع جرائم را ثبت کرده بودند. یکی از این جرائم، حمله به دانشگاه پیام نور کرمان بود. سرهنگ پوررضا قلی در توضیح این ماجرا گفت: اعضای این باند اوایل خردادماه زمانی که سوار بر یک خودروی سرقتی در شهر پرسه می‌زدند، یکی از اتباع افغانی را دیدند که گوشی مدل بالایی در دست داشت. آنها با حمله به این فرد، قصد سرقت گوشی وی را داشتند اما او توانست از دست متهمان فرار کند.

درحالی‌که اعضای باند در تعقیب وی بودند، تبعه افغانی وارد دانشگاه پیام نور شد تا در آنجا پناه بگیرد و متهمان نیز با خودروی خود وارد دانشگاه شدند و نظم آنجا را به‌هم ریختند. متهمان حتی با نگهبان‌ها درگیر شدند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. سپس شروع به ایجاد رعب و وحشت و قدرت‌نمایی در دانشگاه کردند و پس از دقایقی ویراژ دادن در آنجا، از محل گریختند.

دستگیری در3 استان

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به اینکه تحقیقات پلیس برای دستگیری اعضای این باند یک‌ماه طول کشید، تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، چندین تیم عملیاتی به‌صورت شبانه‌روزی برای شناسایی و دستگیری اعضای باند وحشت تلاش می‌کردند. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که اعضای این باند به هیچ وجه مشکل مالی نداشتند و همه آنها از وضعیت خوب مالی برخوردار بودند. هیچ‌کدام از آنها بیکار نبودند و همگی در مشاغل مختلف مانند پیمانکاری و کارمندی فعالیت داشتند.

حتی یک نفر از اعضای این باند معتاد به مواد‌مخدر نبود اما آنچه مسلم بود اینکه آنها علاقه زیادی به مصرف مشروبات الکلی داشتند و مدام مشروبات الکلی مصرف می‌کردند. وی ادامه داد: درحالی‌که پلیس با تحقیقات شبانه‌روزی توانسته بود اعضای این باند را شناسایی کند، آنها متواری شدند و حتی خانواده‌هایشان برای اینکه این افراد به دام پلیس نیفتند به آنها کمک می‌کردند.

به‌طور مثال، برای آنها مدارک هویتی جعلی یا کارت‌های عابربانک با هویت جعلی تهیه می‌کردند تا زمانی که متهمان به زندگی مخفیانه خود ادامه می‌دادند، از نظر مالی به مشکل بر‌نخورند.سرهنگ پوررضا قلی با اشاره به اینکه نخستین عضو باند یک ‌ماه پیش دستگیر شد، تأکید کرد: همزمان با دستگیری این فرد، مخفیگاه دیگر اعضای باند نیز یکی بعد از دیگری در 3 استان شناسایی شد و بعد از یک ماه، تمامی متهمان دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شدند.

کد خبر 223131
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز